pakareczemamalaysia

pakareczemamalaysia

@pakareczemamalaysia

Assalamualaikum
Selamat malam... Petua Merawat Kencing Manis Dengan Bendi

Bendi dapat mengurangkan paras gula dalam darah. Jika anda ada penyakit kencing manis, cuba amalkan petua ini.

Ambil 2 batang bendi, kerat bahagian atas dan bawah. Kelar-kelar bahagaian tengah kedua-dua bendi dan masukkan ke dalam gelas berisi air. Tutup gelas dan biarkan semalaman pada suhu bilik. Keesokan paginya keluarkan bendi dari gelas dan minum air tersebut sebelum sarapan pagi. Amalkan setiap hari. Anda akan lihat hasil bacaan gula menurun dalam masa 2 minggu.

#penyakitkulit #rawataneczema #masalahkulit #herba #ruam #bayi #tudung #tudungmurah #tudungbawal #7harimencintaiku #surihatimrpilot #neelofa #fattahamin #shukriyahaya #noradanish #zizanrazak #jam #handbagmurah #kosmetik #malaysia #cantik
Assalamualaikum Selamat malam... Petua Merawat Kencing Manis Dengan Bendi Bendi dapat mengurangkan paras gula dalam darah. Jika anda ada penyakit kencing manis, cuba amalkan petua ini. Ambil 2 batang bendi, kerat bahagian atas dan bawah. Kelar-kelar bahagaian tengah kedua-dua bendi dan masukkan ke dalam gelas berisi air. Tutup gelas dan biarkan semalaman pada suhu bilik. Keesokan paginya keluarkan bendi dari gelas dan minum air tersebut sebelum sarapan pagi. Amalkan setiap hari. Anda akan lihat hasil bacaan gula menurun dalam masa 2 minggu. #penyakitkulit #rawataneczema #masalahkulit #herba #ruam #bayi #tudung #tudungmurah #tudungbawal #7harimencintaiku #surihatimrpilot #neelofa #fattahamin #shukriyahaya #noradanish #zizanrazak #jam #handbagmurah #kosmetik #malaysia #cantik
421001/18/2017
10 KEBAIKAN MENGGUNAKAN Menggunakan Serai Wangi

Tumbuhan hebat lama diwarisi
Masakan enak hati tertambat
Mewangi harum menambah seri
Khasiat banyak badan sihat.

Serai kerap di gunakan dalam masakan dan juga dalam pembuatan minyak wangi namun tahukah anda serai mempunyai banyak manfaat untuk kesihatan kita? 
Batang dan daun serai mempunyai bau seperti lemon kerana bahagian itu mengandungi minyak pati. Secara keseluruhannya, semua bahagian di serai amat berguna untuk kehidupan seharian. 
Mari lihat 10 manfaat serai untuk kesihatan. Tips di bawah juga amat mudah dilakukan tanpa perlu berbelanja lebih. 
1.Memutihkan gigi 
Masalah gigi kuning akibat merokok sudah lazim kita dengari. Jangan risau, ia boleh di atasi dengan mengunakan serai sahaja. Caranya, tumbuk halus dua batang serai yang di potong kecil dengan sedikit arang dapur dan gosokkan pada gigi anda. Lakukan tiga kali seminggu dan lihat hasilnya. 
2.Mengatasi masalah perut 
Teh serai mampu mengatasi gangguan pencernaan, sakit perut, perut berangin, kejang usus dan cirit birit. Serai membantu mengurangkan angin dalam usus sekaligus mencegah pembentukan gas berlebihan. 
3.Serai sebagai 'Pain Killer' 
Jika anda mengalami sakit gigi, sakit otot dan sendi, minum teh limau berserai pasti dapat melegakan sakit anda itu. Ia bertindak sebagai penahan sakit semula jadi. 
4.Detoksifikasi
Jika anda ingin tahu, serai mempunyai elemen yang bertindak sebagai detoksifikasi. Serai dapat membantu anda melancarkan pemubuangan air kecil sekaligus membersihkan organ pencernaan, hati, pankreas, pundi kencing dan buah pinggang. 
5.Melegakan senggugut
Untuk wanita yang mempunyai masalah senggugut. Cuba amalkan meminum teh serai setiap pagi ketika datang bulan, bukan sahaja senguggut, malah rasa mual juga akan tutut hilang. 
6.Agen pencegah kanser 
Setiap 100 gram serai mengandungi anti oksidan pencegah kanser. Elemen semulajadi yang terdapat dalam serai dipercayai boleh mematikan sel kanser aktif tanpa merosakkan sel sihat.

7.Menurunkan tekanan darah
Serai juga banyak dimanfaatkan untuk mengurangkan tekanan darah serta merangsang peredaran darah. Dengan mengambil minuman yang mengandung serai setiap hari, ia sangat memba
10 KEBAIKAN MENGGUNAKAN Menggunakan Serai Wangi Tumbuhan hebat lama diwarisi Masakan enak hati tertambat Mewangi harum menambah seri Khasiat banyak badan sihat. Serai kerap di gunakan dalam masakan dan juga dalam pembuatan minyak wangi namun tahukah anda serai mempunyai banyak manfaat untuk kesihatan kita? Batang dan daun serai mempunyai bau seperti lemon kerana bahagian itu mengandungi minyak pati. Secara keseluruhannya, semua bahagian di serai amat berguna untuk kehidupan seharian. Mari lihat 10 manfaat serai untuk kesihatan. Tips di bawah juga amat mudah dilakukan tanpa perlu berbelanja lebih. 1.Memutihkan gigi Masalah gigi kuning akibat merokok sudah lazim kita dengari. Jangan risau, ia boleh di atasi dengan mengunakan serai sahaja. Caranya, tumbuk halus dua batang serai yang di potong kecil dengan sedikit arang dapur dan gosokkan pada gigi anda. Lakukan tiga kali seminggu dan lihat hasilnya. 2.Mengatasi masalah perut Teh serai mampu mengatasi gangguan pencernaan, sakit perut, perut berangin, kejang usus dan cirit birit. Serai membantu mengurangkan angin dalam usus sekaligus mencegah pembentukan gas berlebihan. 3.Serai sebagai 'Pain Killer' Jika anda mengalami sakit gigi, sakit otot dan sendi, minum teh limau berserai pasti dapat melegakan sakit anda itu. Ia bertindak sebagai penahan sakit semula jadi. 4.Detoksifikasi Jika anda ingin tahu, serai mempunyai elemen yang bertindak sebagai detoksifikasi. Serai dapat membantu anda melancarkan pemubuangan air kecil sekaligus membersihkan organ pencernaan, hati, pankreas, pundi kencing dan buah pinggang. 5.Melegakan senggugut Untuk wanita yang mempunyai masalah senggugut. Cuba amalkan meminum teh serai setiap pagi ketika datang bulan, bukan sahaja senguggut, malah rasa mual juga akan tutut hilang. 6.Agen pencegah kanser Setiap 100 gram serai mengandungi anti oksidan pencegah kanser. Elemen semulajadi yang terdapat dalam serai dipercayai boleh mematikan sel kanser aktif tanpa merosakkan sel sihat. 7.Menurunkan tekanan darah Serai juga banyak dimanfaatkan untuk mengurangkan tekanan darah serta merangsang peredaran darah. Dengan mengambil minuman yang mengandung serai setiap hari, ia sangat memba
24101/16/2017
Makcik ini mengalami penyakit kayap.. Selepas menggunakan losyen BC100, darah mula mengalir ke tempat yang sakit.. Boleh tengok dibahagian ditumbuhi kayap itu berwarna kemerah-merahan (lihat gambar)

#penyakitkulit #rawataneczema #masalahkulit #herba #ruam #bayi #tudung #tudungmurah #tudungbawal #7harimencintaiku #surihatimrpilot #neelofa #fattahamin #shukriyahaya #noradanish #zizanrazak 
whatsapp 011 25624301
Makcik ini mengalami penyakit kayap.. Selepas menggunakan losyen BC100, darah mula mengalir ke tempat yang sakit.. Boleh tengok dibahagian ditumbuhi kayap itu berwarna kemerah-merahan (lihat gambar) #penyakitkulit #rawataneczema #masalahkulit #herba #ruam #bayi #tudung #tudungmurah #tudungbawal #7harimencintaiku #surihatimrpilot #neelofa #fattahamin #shukriyahaya #noradanish #zizanrazak whatsapp 011 25624301
15001/15/2017
SHARING PENGGUNA

saya telah menghidapi psiorisis selama 2 tahun sebelum ni,, Alhamdulillah selepas menggunakan bc100 selama 4 hari psiorisis di kaki saya semakin pulih.. untuk oder:
Whatsapp < Promo IE > hantar ke : 011 25624301

#penyakitkulit #rawataneczema #masalahkulit #herba #ruam #bayi #tudung #tudungmurah #tudungbawal #7harimencintaiku #surihatimrpilot #neelofa #fattahamin #shukriyahaya #noradanish #zizanrazak
SHARING PENGGUNA saya telah menghidapi psiorisis selama 2 tahun sebelum ni,, Alhamdulillah selepas menggunakan bc100 selama 4 hari psiorisis di kaki saya semakin pulih.. untuk oder: Whatsapp < Promo IE > hantar ke : 011 25624301 #penyakitkulit #rawataneczema #masalahkulit #herba #ruam #bayi #tudung #tudungmurah #tudungbawal #7harimencintaiku #surihatimrpilot #neelofa #fattahamin #shukriyahaya #noradanish #zizanrazak
28401/06/2017
Alhamdulillah, selepas 5 hari penggunaan Losyen IE BC100, nampak perubahan.

Dengan izin Allah, menggunakan alternatif IE BC100, dapat menyelesaikan banyak masalah2 penggunanya 
Untuk dapatkan special price
Ws 01125624301
#penyakitkulit #rawataneczema #masalahkulit #herba #ruam #bayi #tudung #tudungmurah #tudungbawal #7harimencintaiku #surihatimrpilot #neelofa #fattahamin #shukriyahaya #noradanish #zizanrazak
Alhamdulillah, selepas 5 hari penggunaan Losyen IE BC100, nampak perubahan. Dengan izin Allah, menggunakan alternatif IE BC100, dapat menyelesaikan banyak masalah2 penggunanya Untuk dapatkan special price Ws 01125624301 #penyakitkulit #rawataneczema #masalahkulit #herba #ruam #bayi #tudung #tudungmurah #tudungbawal #7harimencintaiku #surihatimrpilot #neelofa #fattahamin #shukriyahaya #noradanish #zizanrazak
17101/06/2017
Sharing untuk hari ini
Kelemumur dan Masalah Kulit Kepala Teruk Mungkin Ekzema
.
Ramai tak sedar yang mereka ada ekzema di kulit kepala. Ingatkan ianya kelemumur sahaja..
.
Seborrhoeic
========
Ini adalah salah satu daripada jenis ekzema. Dan Seborrhoeic adalah ekzema yang berlaku di bahagian kulit kepala.
Ia bermula dengan gatal-gatal dan macam kelemumur.
Lama-kelamaan, bertukar menjadi keruping yang tebal dan teruk.
Bukan sekadar kulit je rosak, jika dibiarkan rambut akan gugur dan menjadi botak.
Jika anda rasa gatal-gatal di kepala, ada bagusnya jumpa doktor untuk mengesahan.
Lebih cepat anda tahu anda ada ekzema, lebih cepat rawatan boleh dimulakan.
.
BC100 IE LOTION, rawatan alternatif utk membantu masalah :
---> ECZEMA
---> KULIT GATAL
---> PSORIASIS
---> GOUT
---> LUKA
---> SAKIT / SENGAL SENDI
---> ALLERGIC
.
Hanya dengan sapuan di tempat yg bermasalah, insyaAllah dapat membantu masalah yg dihadapi...
PM / Whasapp 01125624301

#penyakitkulit #rawataneczema #masalahkulit #herba #ruam #bayi #tudung #tudungmurah #tudungbawal #7harimencintaiku #surihatimrpilot #neelofa #fattahamin #shukriyahaya #noradanish #zizanrazak
Sharing untuk hari ini Kelemumur dan Masalah Kulit Kepala Teruk Mungkin Ekzema . Ramai tak sedar yang mereka ada ekzema di kulit kepala. Ingatkan ianya kelemumur sahaja.. . Seborrhoeic ======== Ini adalah salah satu daripada jenis ekzema. Dan Seborrhoeic adalah ekzema yang berlaku di bahagian kulit kepala. Ia bermula dengan gatal-gatal dan macam kelemumur. Lama-kelamaan, bertukar menjadi keruping yang tebal dan teruk. Bukan sekadar kulit je rosak, jika dibiarkan rambut akan gugur dan menjadi botak. Jika anda rasa gatal-gatal di kepala, ada bagusnya jumpa doktor untuk mengesahan. Lebih cepat anda tahu anda ada ekzema, lebih cepat rawatan boleh dimulakan. . BC100 IE LOTION, rawatan alternatif utk membantu masalah : ---> ECZEMA ---> KULIT GATAL ---> PSORIASIS ---> GOUT ---> LUKA ---> SAKIT / SENGAL SENDI ---> ALLERGIC . Hanya dengan sapuan di tempat yg bermasalah, insyaAllah dapat membantu masalah yg dihadapi... PM / Whasapp 01125624301 #penyakitkulit #rawataneczema #masalahkulit #herba #ruam #bayi #tudung #tudungmurah #tudungbawal #7harimencintaiku #surihatimrpilot #neelofa #fattahamin #shukriyahaya #noradanish #zizanrazak
12001/06/2017
TESTIMONI BC100 🌸 ECZEMA 🌸

Testimoni seorang Ustazah yang menghidap gatal2 teruk selama 10 tahun.

Alhamdulillah....sehari selepas Ustazah sapu Lotion IE BC100 ditangan beliau....Beliau mengakui Kegatalan dan kesakitan beliau sudah mulai berkurangan... Beliau mahu cerita ini dikongsikan bersama kenalan lain...yang ada menghidap Penyakit sama...Lotion IE BC100 telah menjadi PENAWAR KULIT untuk Ustazah .. IE LOTION juga membantu masalah :
πŸ‘‰πŸ» Psoriasis, Eczema, Alergi, Kulit Gatal, Gout, Sakit Sendi, Luka.

Whatsapp :
-------------------------------
: <Promo IE > hantar ke : 011 25624301
: <Promo IE > hantar ke : 011 25624301
--------------------------------- #Merawat Eczema, Penyakit Kulit Gatal, Psoriasis, Gout #penyakitkulit #rawataneczema #masalahkulit #herba #ruam #bayi #tudung #tudungmurah #tudungbawal #7harimencintaiku #surihatimrpilot #neelofa #fattahamin #shukriyahaya #noradanish #zizanrazak
TESTIMONI BC100 🌸 ECZEMA 🌸 Testimoni seorang Ustazah yang menghidap gatal2 teruk selama 10 tahun. Alhamdulillah....sehari selepas Ustazah sapu Lotion IE BC100 ditangan beliau....Beliau mengakui Kegatalan dan kesakitan beliau sudah mulai berkurangan... Beliau mahu cerita ini dikongsikan bersama kenalan lain...yang ada menghidap Penyakit sama...Lotion IE BC100 telah menjadi PENAWAR KULIT untuk Ustazah .. IE LOTION juga membantu masalah : πŸ‘‰πŸ» Psoriasis, Eczema, Alergi, Kulit Gatal, Gout, Sakit Sendi, Luka. Whatsapp : ------------------------------- : hantar ke : 011 25624301 : hantar ke : 011 25624301 --------------------------------- #Merawat Eczema, Penyakit Kulit Gatal, Psoriasis, Gout #penyakitkulit #rawataneczema #masalahkulit #herba #ruam #bayi #tudung #tudungmurah #tudungbawal #7harimencintaiku #surihatimrpilot #neelofa #fattahamin #shukriyahaya #noradanish #zizanrazak
8101/06/2017
Menghidapi penyakit kulit kepala,gatal,kulit mengelupas... Kita ikhtiar, alhamdulillah, kerana ingin mencuba losyen BC100 dan ianya berbaloi...😊 Ws 01125624301

#penyakitkulit #rawataneczema #masalahkulit #herba #ruam #bayi #tudung #tudungmurah #tudungbawal #7harimencintaiku #surihatimrpilot #neelofa #fattahamin #shukriyahaya #noradanish #zizanrazak
Menghidapi penyakit kulit kepala,gatal,kulit mengelupas... Kita ikhtiar, alhamdulillah, kerana ingin mencuba losyen BC100 dan ianya berbaloi...😊 Ws 01125624301 #penyakitkulit #rawataneczema #masalahkulit #herba #ruam #bayi #tudung #tudungmurah #tudungbawal #7harimencintaiku #surihatimrpilot #neelofa #fattahamin #shukriyahaya #noradanish #zizanrazak
18601/06/2017
"Suami tidak malu lagi terhadap isteri??" _______________________________________ (safuan) (29 tahun) (pahang) Alhamdullilah setelah menggunakan lotion bc100 nii... Masalah eczema sye semakin pulih.. Sye tidak lagi malu utk berduaan dgn isteri... Kerana kulit sye yg sebelum nii sgt teruk :-(... Dengan izin allah seminggu sahaja dah baik :-) Whatsapp- 01125624301 Utk harga promosi sekarang!! #penyakitkulit #rawataneczema #masalahkulit #herba #ruam #bayi #tudung #tudungmurah #tudungbawal #7harimencintaiku #surihatimrpilot #neelofa #fattahamin #shukriyahaya #noradanish #zizanrazak
4001/06/2017
Tahukah anda!!!?
kebanyakkan krim gatal yang anda perolehi dari hospital, klinik atau farmasi mengandungi steroid?

Krim gatal jenis ini banyak digunakan. Ia hanya boleh didapati dari klinik, hospital dan farmasi. Pembeliannya tidak memerlukan surat (prescription), tetapi pembelian termasuk di farmasi memerlukan pembeli mencatat nama dan alamat sebagai menurut peruntukan undang-undang.

Antara steroid yang selalu digunakan ialah hydrocortisone, betamethasone, clobetasol, triamcinolone, momethasone, clobetasone, dsb. Sebagai contoh, jenama Daktacort yang dijual mengandungi hydrocortisone.

Krim jenis ini banyak digunakan untuk:

1)merawat ruam lampin (selalunya dicampur dengan ubat anti-kulat) seperti Daktacort, Candacort, Decocort, dsb

2)gatal-gatal disebabkan alahan (allergy) seperti Elomet, Hydrocortisone, Betnovate, Dermovate, dsb

3)gigitan serangga

4)gatal di bahagian sulit - selalunya lelaki menghadapi masalah gatal di celah kelangkang

5)psoriasis seperti Dermovate, Diprosalic, Beprosalic, Elomet, dsb
Krim-krim ini tidak boleh digunakan:

Untuk jangkamasa panjang & dengan banyak. Ia harus disapu nipis-nipis ke bahagian yang kena. Sekiranya boleh, tidak perlu digosok, cuma sapu sebagai satu lapisan yang nipis.

Antara kesan-kesan sampingan steroid ialah:

1) ia akan menipiskan kulit anda

2)Sekiranya penggunaan berlebihan (lama atau banyak), mungkin akan berlaku penyerapan ke dalam badan (systemic absorption) yang boleh membawa kesan-kesan buruk terhadap kesihatan anda

Ada di antara steroid yang digunakan agak kuat dan tidak sesuai untuk bayi.
Untuk bayi, steroid yang boleh digunakan ialah hydrocortisone atau mometasone (generasi baru). Jenama terkenal seperti Econazine tidak sepatutnya digunakan pada bayi.

Krim yang mengandungi steroid betamethasone, clobetasol, triamcinolone tidak sesuai untuk penggunaan pada bayi atas sebab-sebab yang dinyatakan di atas.

NOTE :
β™₯ LOSYEN BC100 NI BEBAS STEROID YER.. β™₯

#penyakitkulit #rawataneczema #masalahkulit #herba #ruam #bayi #tudung #tudungmurah #tudungbawal #7harimencintaiku #surihatimrpilot #neelofa #fattahamin #shukriyahaya #noradanish #zizanrazak
Tahukah anda!!!? kebanyakkan krim gatal yang anda perolehi dari hospital, klinik atau farmasi mengandungi steroid? Krim gatal jenis ini banyak digunakan. Ia hanya boleh didapati dari klinik, hospital dan farmasi. Pembeliannya tidak memerlukan surat (prescription), tetapi pembelian termasuk di farmasi memerlukan pembeli mencatat nama dan alamat sebagai menurut peruntukan undang-undang. Antara steroid yang selalu digunakan ialah hydrocortisone, betamethasone, clobetasol, triamcinolone, momethasone, clobetasone, dsb. Sebagai contoh, jenama Daktacort yang dijual mengandungi hydrocortisone. Krim jenis ini banyak digunakan untuk: 1)merawat ruam lampin (selalunya dicampur dengan ubat anti-kulat) seperti Daktacort, Candacort, Decocort, dsb 2)gatal-gatal disebabkan alahan (allergy) seperti Elomet, Hydrocortisone, Betnovate, Dermovate, dsb 3)gigitan serangga 4)gatal di bahagian sulit - selalunya lelaki menghadapi masalah gatal di celah kelangkang 5)psoriasis seperti Dermovate, Diprosalic, Beprosalic, Elomet, dsb Krim-krim ini tidak boleh digunakan: Untuk jangkamasa panjang & dengan banyak. Ia harus disapu nipis-nipis ke bahagian yang kena. Sekiranya boleh, tidak perlu digosok, cuma sapu sebagai satu lapisan yang nipis. Antara kesan-kesan sampingan steroid ialah: 1) ia akan menipiskan kulit anda 2)Sekiranya penggunaan berlebihan (lama atau banyak), mungkin akan berlaku penyerapan ke dalam badan (systemic absorption) yang boleh membawa kesan-kesan buruk terhadap kesihatan anda Ada di antara steroid yang digunakan agak kuat dan tidak sesuai untuk bayi. Untuk bayi, steroid yang boleh digunakan ialah hydrocortisone atau mometasone (generasi baru). Jenama terkenal seperti Econazine tidak sepatutnya digunakan pada bayi. Krim yang mengandungi steroid betamethasone, clobetasol, triamcinolone tidak sesuai untuk penggunaan pada bayi atas sebab-sebab yang dinyatakan di atas. NOTE : β™₯ LOSYEN BC100 NI BEBAS STEROID YER.. β™₯ #penyakitkulit #rawataneczema #masalahkulit #herba #ruam #bayi #tudung #tudungmurah #tudungbawal #7harimencintaiku #surihatimrpilot #neelofa #fattahamin #shukriyahaya #noradanish #zizanrazak
15101/06/2017
Alhamdulillah Dengan Sapuan Bc100 Dapat Melegakan Dan Menghilangkan Ruam Susu Baby Comell Ni.. Baby Selesa Ibu Pun Bahagia. Alhamdulillah

#Sapu2Jer01125624301
#penyakitkulit #rawataneczema #masalahkulit #herba #ruam #bayi #tudung #tudungmurah #tudungbawal #7harimencintaiku #surihatimrpilot #neelofa #fattahamin #shukriyahaya #noradanish #zizanrazak
Alhamdulillah Dengan Sapuan Bc100 Dapat Melegakan Dan Menghilangkan Ruam Susu Baby Comell Ni.. Baby Selesa Ibu Pun Bahagia. Alhamdulillah #Sapu2Jer01125624301 #penyakitkulit #rawataneczema #masalahkulit #herba #ruam #bayi #tudung #tudungmurah #tudungbawal #7harimencintaiku #surihatimrpilot #neelofa #fattahamin #shukriyahaya #noradanish #zizanrazak
14101/06/2017
SHARING PENGGUNA

saya telah menghidapi psiorisis selama 2 tahun sebelum ni,, Alhamdulillah selepas menggunakan bc100 selama 4 hari psiorisis di tangan saya semakin pulih.. untuk oder:
Whatsap hantar ke : 011 25624301

#penyakitkulit #rawataneczema #masalahkulit #herba #ruam #bayi #tudung #tudungmurah #tudungbawal #7harimencintaiku #surihatimrpilot #neelofa #fattahamin #shukriyahaya #noradanish #zizanrazak
SHARING PENGGUNA saya telah menghidapi psiorisis selama 2 tahun sebelum ni,, Alhamdulillah selepas menggunakan bc100 selama 4 hari psiorisis di tangan saya semakin pulih.. untuk oder: Whatsap hantar ke : 011 25624301 #penyakitkulit #rawataneczema #masalahkulit #herba #ruam #bayi #tudung #tudungmurah #tudungbawal #7harimencintaiku #surihatimrpilot #neelofa #fattahamin #shukriyahaya #noradanish #zizanrazak
15201/06/2017
Next